Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl
Przypadek przedstawia historię marki „Braci Ubranek”, powstałej w 1990 roku w Łowiczu. Jest to firma rodzinna, założona przez trzech braci, przy współudziale ojca, specjalizująca się w przetwórstwie owocowo-warzywnym. Głównym bohaterem jest Paweł, syn jednego z braci, pragnący stworzyć nową markę i kategorię produktów odpowiadających bardziej na potrzeby młodszych konsumentów. Część A prezentuje historię marki Urbanek, a także wstępny pomysł na nową kategorię produktów – gotowe, świeże zupy. Część B pokazuje proces współpracy Pawła z firmą TouchIdeas, która została wybrana po ocenie ofert i wstępnych propozycji produktowych. Ta część opisuje proces dochodzenia do ostatecznej koncepcji (generowanie i rozwijanie konceptów, ocena przez klientów, ocena samego produktu). Jako wynik tej pracy powstała marka gotowych zup o nazwie „Pan Pomidor & Co”.
Pobierz Case: 110 kilogramów warzyw i owców - część A Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.plAutorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl,Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl
Celem przypadku jest pokazanie strategii działania firmy Integer.pl S.A w zakresie wprowadzenia na rynek Paczkomatów InPost. Paczkomat to system automatycznych skrytek pocztowych, służący do nadawania i odbierania przesyłek. Urządzenia rozlokowane są w miejscach publicznych, często w najbliższej okolicy supermarketów, stacji benzynowych lub innych łatwo dostępnych miejscach. Większość automatów dostępna jest 24 godziny na dobę, co umożliwia elastyczność i swobodę w decydowaniu o momencie odbioru paczki. Jednym z celów dydaktycznych jest wprowadzenie macierzy produkt/rynek, zwanej także macierzą Ansoffa. Studenci, posługując się przykładem Paczkomatów, mają za zadanie pokazać dotychczasowe działania firmy w każdej ze strategii, a także zaproponować własne rozwiązania.
Pobierz Case: 17 sekund InPostu Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.plAutorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl
Karolina Kempa
Przypadek opisuje historię marki Local Heroes, założonej w 2012 roku przez dwie przyjaciółki – Karolinę Słotę i Aretę Szpurę. Początkowy pomysł był prosty – kilka koszulek z odważnymi napisami. Case opisuje przykład młodej frmy, która zyskała rozgłos dzięki sprytnemu wykorzystaniu social mediów, dzięki czemu nadaje się do zagadnień związanych z promocją w Internecie czy nowoczesnymi narzędziami marketingowymi w budowaniu wizerunku firmy.
Pobierz Case: Local Heroes Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.plAutorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl
Case opisuje przykład firmy Marbet Style. Firma Marbet działa na rynku już od 34 lat z całkowicie polskim kapitałem. Jest znanym producentem opakowań styropianowych stosowanych dla sprzętu AGD i RTV oraz mebli dla szwedzkiego koncernu meblowego, a także artykułów wykończenia wnętrz, które pod marką Marbet Design stały się już wizytówką działalności firmy. Główną bohaterką case study jest Lidia Kowalska-Getler, menedżer działu rozwoju i marketingu. Opis przypadku skoncentrowany jest na tematyce rozwoju nowych produktów, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z designem. Przedstawione zostały początki współpracy z projektantami, sukcesy, ale także trudności we współpracy.
Pobierz Case: Marbet style tworzymy z pasją Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.plAutorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl
Przypadek przedstawia działalność Polskiego Związku Głuchych (PZG), oddział w Łodzi. PZG to organizacja non-profit, wspierająca osoby głuche w Polsce. Case jest podzielony na 3 części. Cześć A opisuje sytuację osób głuchych w Polsce, a także przedstawia ideę działania PZG.Część B opisuje akcję przeprowadzoną przez PZG pt. "Miasto Głuchych". Była to gra miejska, w której udział brali ludzie słyszący. Część C opisuje produkt rozwinięty przez PZG – wideotłumacza języka migowego. Wideotłumacz to usługa zapewniająca zdalny dostęp do tłumaczy języka migowego, z którym użytkownicy mogą łączyć się za pośrednictwem Internetu. Cały przypadek ma na celu przybliżenie studentom idei funkcjonowania organizacji non-profit, ze szczególnym uwzględnieniem planowania działalności marketingowej.
Pobierz Case: PZG Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.plAutorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl
Przypadek opisuje proces rebrandingu przeprowadzonego w firmie PZU w 2012 roku. Przypadek może zostać wykorzystany na zajęciach związanych z budowaniem marki, rebrandingiem oraz pozycjonowaniem – case możliwy do wykorzystania na zajęciach z marketingu/budowania marki.
Pobierz Case: PZU - zmieniamy się na dobre Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.plAutorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl
Przypadek opisuje historię Adama Nowaka, Dyrektora Wydziału Bankowości Elektronicznej Target Banku. Pomimo sukcesów, jakie firma odnosiła w sektorze obsługi klientów biznesowych, badania pokazały, że w obszarze klientów indywidualnych występowało wiele problemów. Szczególnie zła sytuacja panowała wśród klientów zwanych w banku affluentami, tzn. klientów zamożnych. Bank postanowił wdrożyć innowację przeznaczoną właśnie do tej grupy klientów. Pokazane są poszczególne etapy projektu, metody pracy, oraz różne wyzwania, jakie napotkał zespół. Case może służyć jako materiał wprowadzający do tematyki innowacji w usługach, design thinking i tworzenia projektu start-upowego w korporacji.
Pobierz Case: Target Bank – w poszukiwaniu innowacji Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl