Marketing

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Przypadek przedstawia historię marki „Braci Ubranek”, powstałej w 1990 roku w Łowiczu. Jest to firma rodzinna, założona przez trzech braci, przy współudziale ojca, specjalizująca się w przetwórstwie owocowo-warzywnym. Głównym bohaterem jest Paweł, syn jednego z braci, pragnący stworzyć nową markę i kategorię produktów odpowiadających bardziej na potrzeby młodszych konsumentów. Część A prezentuje historię marki Urbanek, a także wstępny pomysł na nową kategorię produktów – gotowe, świeże zupy. Część B pokazuje proces współpracy Pawła z firmą TouchIdeas, która została wybrana po ocenie ofert i wstępnych propozycji produktowych. Ta część opisuje proces dochodzenia do ostatecznej koncepcji (generowanie i rozwijanie konceptów, ocena przez klientów, ocena samego produktu). Jako wynik tej pracy powstała marka gotowych zup o nazwie „Pan Pomidor & Co”.

Pobierz Case: 110 kilogramów warzyw i owców - część A

Pobierz Case: 110 kilogramów warzyw i owców - część B

Zamów notatkę dydaktyczną

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl,Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl

Celem przypadku jest pokazanie strategii działania firmy Integer.pl S.A w zakresie wprowadzenia na rynek Paczkomatów InPost. Paczkomat to system automatycznych skrytek pocztowych, służący do nadawania i odbierania przesyłek. Urządzenia rozlokowane są w miejscach publicznych, często w najbliższej okolicy supermarketów, stacji benzynowych lub innych łatwo dostępnych miejscach. Większość automatów dostępna jest 24 godziny na dobę, co umożliwia elastyczność i swobodę w decydowaniu o momencie odbioru paczki. Jednym z celów dydaktycznych jest wprowadzenie macierzy produkt/rynek, zwanej także macierzą Ansoffa. Studenci, posługując się przykładem Paczkomatów, mają za zadanie pokazać dotychczasowe działania firmy w każdej ze strategii, a także zaproponować własne rozwiązania.

Pobierz Case: 17 sekund InPostu

Zamów notatkę dydaktyczną

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl
Karolina Kempa

Przypadek opisuje historię marki Local Heroes, założonej w 2012 roku przez dwie przyjaciółki – Karolinę Słotę i Aretę Szpurę. Początkowy pomysł był prosty – kilka koszulek z odważnymi napisami. Case opisuje przykład młodej frmy, która zyskała rozgłos dzięki sprytnemu wykorzystaniu social mediów, dzięki czemu nadaje się do zagadnień związanych z promocją w Internecie czy nowoczesnymi narzędziami marketingowymi w budowaniu wizerunku firmy.

Pobierz Case: Local Heroes

Zamów notatkę dydaktyczną

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Przypadek przedstawia działalność Polskiego Związku Głuchych (PZG), oddział w Łodzi. PZG to organizacja non-profit, wspierająca osoby głuche w Polsce. Case jest podzielony na 3 części. Cześć A opisuje sytuację osób głuchych w Polsce, a także przedstawia ideę działania PZG.Część B opisuje akcję przeprowadzoną przez PZG pt. "Miasto Głuchych". Była to gra miejska, w której udział brali ludzie słyszący. Część C opisuje produkt rozwinięty przez PZG – wideotłumacza języka migowego. Wideotłumacz to usługa zapewniająca zdalny dostęp do tłumaczy języka migowego, z którym użytkownicy mogą łączyć się za pośrednictwem Internetu. Cały przypadek ma na celu przybliżenie studentom idei funkcjonowania organizacji non-profit, ze szczególnym uwzględnieniem planowania działalności marketingowej.

Pobierz Case: PZG - część A
Pobierz Case: PZG - część B
Pobierz Case: PZG - część C

Zamów notatkę dydaktyczną

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Przypadek opisuje proces rebrandingu przeprowadzonego w firmie PZU w 2012 roku. Przypadek może zostać wykorzystany na zajęciach związanych z budowaniem marki, rebrandingiem oraz pozycjonowaniem – case możliwy do wykorzystania na zajęciach z marketingu/budowania marki.

Pobierz Case: PZU - zmieniamy się na dobre

Zamów notatkę dydaktyczną