Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Przypadek przedstawia historię marki „Braci Ubranek”, powstałej w 1990 roku w Łowiczu. Jest to firma rodzinna, założona przez trzech braci, przy współudziale ojca, specjalizująca się w przetwórstwie owocowo-warzywnym. Głównym bohaterem jest Paweł, syn jednego z braci, pragnący stworzyć nową markę i kategorię produktów odpowiadających bardziej na potrzeby młodszych konsumentów. Część A prezentuje historię marki Urbanek, a także wstępny pomysł na nową kategorię produktów – gotowe, świeże zupy. Część B pokazuje proces współpracy Pawła z firmą TouchIdeas, która została wybrana po ocenie ofert i wstępnych propozycji produktowych. Ta część opisuje proces dochodzenia do ostatecznej koncepcji (generowanie i rozwijanie konceptów, ocena przez klientów, ocena samego produktu). Jako wynik tej pracy powstała marka gotowych zup o nazwie „Pan Pomidor & Co”.

Pobierz Case: 110 kilogramów warzyw i owców - część A Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl,Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl

Celem przypadku jest pokazanie strategii działania firmy Integer.pl S.A w zakresie wprowadzenia na rynek Paczkomatów InPost. Paczkomat to system automatycznych skrytek pocztowych, służący do nadawania i odbierania przesyłek. Urządzenia rozlokowane są w miejscach publicznych, często w najbliższej okolicy supermarketów, stacji benzynowych lub innych łatwo dostępnych miejscach. Większość automatów dostępna jest 24 godziny na dobę, co umożliwia elastyczność i swobodę w decydowaniu o momencie odbioru paczki. Jednym z celów dydaktycznych jest wprowadzenie macierzy produkt/rynek, zwanej także macierzą Ansoffa. Studenci, posługując się przykładem Paczkomatów, mają za zadanie pokazać dotychczasowe działania firmy w każdej ze strategii, a także zaproponować własne rozwiązania.

Pobierz Case: 17 sekund InPostu Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl,Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Celem studium przypadku jest zaznajomienie słuchaczy z historią fabryki porcelany Ćmielów oraz specyfiką branży produkcji porcelany. W oparciu o powyższe informacje studenci będą mogli zastosować w praktyce wiedzę z obszaru budowania i pozycjonowania marki. Studenci ćwiczą takie umiejętności jak: segmentacja rynku, tworzenie mapy percepcji, tworzenie kampanii reklamowej, a także briefu reklamowego.

Pobierz Case: Ćmielów – z tradycją w nowoczesność Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Celem przypadku jest skłonienie studentów do dyskusji refleksji nad prawdziwym znaczeniem społecznej odpowiedzialności biznesu. Raport PARP z 2012 zwraca uwagę, że niespełna 1/3 przedstawicieli firm oraz zaledwie 3% dorosłej populacji w Polsce spotkała się z tym pojęciem. Co więcej, powszechnie panujące stereotypy nt. CSR zakładają, że są to działania prowadzone pod przymusem, ze względu na wymogi formalne, albo w celu polepszenia wizerunku firmy i uzyskania dostępu do zasobów. Przypadek przedstawia historię oddziału japońskiej firmy produkcyjnej na Węgrzech. Firma stoi przed koniecznością rozpoczęcia działań na rzecz lokalnej społeczności przy niezwykle ograniczonych zasobach. Przypadek pozwala na lepsze zrozumienie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz barier i potencjalnych zalet jej realizacji.

Pobierz Case: CSR na miarę naszych możliwości - część A

Pobierz Case: CSR na miarę naszych możliwości - część B

Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Kaja Prystupa-Rządca kmprystupa@kozminski.edu.pl

Przypadek „Cubicon" opisuje historię Grzegorza, twórcy gier komputerowych, kierującego wirtualnym zespołem realizującym projekt nowej gry. Przypadek służy do analizy takich zagadnień jak: przywództwo, budowa zaufania, dynamika pracy zespołu, główne zasady realizacji wirtualnych projektów.

Pobierz Case Cubicon Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Kaja Prystupa-Rządca kmprystupa@kozminski.edu.pl Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Celem przypadku jest zaznajomienie słuchaczy z ponad 100-letnią historią Grupy FASING, polskiego przedsiębiorstwa z Katowic, będącego największym producentem łańcuchów ogniwowych na świecie. Studenci mają za zadanie przeanalizować historię przedsiębiorstwa zarówno w kontekście wydarzeń historycznych oraz ich wpływu na przestrzeni lat, jak i w kontekście teoretycznej koncepcji zależności ścieżkowej (ang. path dependence). Przypadek skłania do refleksji nad zmiennością otoczenia organizacji, ciągłością jej działalności oraz rolą, jaką historia odgrywa w procesie rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa.

Pobierz Case: Fasing - łańcuch historii Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Monika Golonka monikagolonka@kozminski.edu.pl

Przypadek InTelco zaznajamia Słuchaczy ze specyfiką ekspansji międzynarodowej małej firmy high-tech pochodzącej z rozwijającego się rynku. Zajęcia nakierowane sa na prezentację modeli umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. Studium przypadku daje również możliwość spojrzenia na umiędzynarodowienie biznesu w szerszym kontekście zarządzania zasobami własnymi, oraz sieciowymi, do których mają dostęp współczesne organizacje.

Pobierz Case: Firma InTelco: innowacyjne rozwiązania z Polski? Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Celem przypadku jest zaznajomienie studentów z historiami dwóch słynnych firm motoryzacyjnych polskiego FSO oraz japońskiej Toyoty. Studenci mają za zadanie przeprowadzić porównawczą analizę problemową z użyciem diagramu „rybiej ości”, autorstwa słynnego specjalisty ds. zarządzania jakością prof. Kaoru Ishikawy. Celem analizy jest identyfikacja uwarunkowań mających wpływ na proces rozwoju obydwu firm oraz łączących je podobieństw i lub dzielących je różnic. Przypadek ma na celu przełamywanie pewnych stereotypów oraz ilustruje zalety pogłębionej analizy porównawczej, która pozwala na lepsze rozumienie danej firmy.

Pobierz Case: FSO vs TOYOTA Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl

Przypadek opisuje polski start-up, którego prezes, w obliczu rosnącego rynku e-commerce w Polsce, stanął przed dylematem wyboru sposobu finansowania rozwoju swojej spółki. Studenci mają za zadanie przeprowadzić analizę ryzyka związanego z różnymi metodami finansowania.

Pobierz Case Fuzja łódzkiego start-up'u Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Dominika Latusek-Jurczak latusek@kozminski.edu.pl
Kaja Prystupa-Rządca kmprystupa@kozminski.edu.pl

Pierwszy przypadek z trzyczęściowej serii case study o grupie Nowy Styl, polskiej grupy zajmującej się wyposażeniem przestrzeni biurowych. Studium przypadku poświęcone jest problematyce przedsiębiorczości i szybkiego wzrostu firmy rodzinnej.

Pobierz Case: Grupa Nowy Styl A - wyzwanie wzrostu Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Dominika Latusek-Jurczak latusek@kozminski.edu.pl
Kaja Prystupa-Rządca kmprystupa@kozminski.edu.pl

Drugi przypadek z trzyczęściowej serii case study o grupie Nowy Styl, polskiej grupy zajmującej się wyposażeniem przestrzeni biurowych. Porusza zagadnienia związane z transformacją struktury grupy wobec wyzwań związanych z poszerzaniem zakresu oraz terenu działalności.

Pobierz Case: Grupa Nowy Styl B - transformacja wewnętrzna Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Dominika Latusek-Jurczak latusek@kozminski.edu.pl
Kaja Prystupa-Rządca kmprystupa@kozminski.edu.pl

Trzeci przypadek z trzyczęściowej serii case study o grupie Nowy Styl, polskiej grupy zajmującej się wyposażeniem przestrzeni biurowych. Koncentruje się on na tematyce wychodzenia na rynki zagraniczne i budowania organizacji międzynarodowej, jak również zadaje pytanie o przyszłe kierunki ekspansji firmy.

Pobierz Case: Grupa Nowy Styl C - ekspansja Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Celem studium przypadku jest zaznajomienie słuchaczy z historią Poczty Polskiej jako jednego z najstarszych polskich przedsiębiorstw. Przypadek przedstawia burzliwe losy Poczty Polskiej na przestrzeni wieków i zmiany, jakie w niej zachodziły na przestrzeni lat. Na podstawie treści przypadku oraz materiałów dodatkowych studenci mają za zadanie zestawić historię z teraźniejszością Poczty Polskiej, stosując model analityczny Value Proposition Canvas. Przypadek ma na celu zachęcenie studentów do refleksji nad pojęciem ciągłości organizacyjnej oraz jej źródłami w kontekście zmieniających się potrzeb ludzkich i postępu technologicznego.

Pobierz Case: Historia Poczty Polskiej Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Karolina Mikołajewska-Zając kmikolajewska@kozminski.edu.pl

Celem cyklu studiów przypadku jest zaznajomienie słuchaczy z ponad 160 letnią burzliwą historią legendarnych zakładów cukierniczych Wedla. Ich działalności na terenie Warszawy rozciąga się na przestrzeni trzech wieków podczas, których firma przechodziła szereg przemian od tradycyjnego przedsiębiorstwa rodzinnego, poprzez socjalistyczne zjednoczenie przemysłowe aż po współczesną formę międzynarodowej korporacji. Przypadek pt. „HISTORIA ZAKŁADÓW E.WEDEL (1851-1945): FIRMA RODZINNA“ opowiada historię od momentu założenie pierwszej cukierni przez niemieckiego imigranta Karola Wedla w 1851 roku, poprzez dynamiczny rozwój za czasów Emila Wedla aż po budowę nowoczesnej fabryki przez Jana Wedla i jej późniejsze zawłaszczenie w okresie powojennym. Przypadek jest doskonałą ilustracją dla procesu rozwoju tradycyjnych firm rodzinnych oraz procesu uprzemysłowienia produkcji w przedwojennej Polsce.

Pobierz Case: Historia zakładów E.Wedel (1851-1945): firma rodzinna Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Karolina Mikołajewska-Zając kmikolajewska@kozminski.edu.pl

Celem cyklu studiów przypadku jest zaznajomienie słuchaczy z ponad 160 letnią burzliwą historią legendarnych zakładów cukierniczych Wedla. Ich działalności na terenie Warszawy rozciąga się na przestrzeni trzech wieków podczas, których firma przechodziła szereg przemian od tradycyjnego przedsiębiorstwa rodzinnego, poprzez socjalistyczne zjednoczenie przemysłowe aż po współczesną formę międzynarodowej korporacji. Przypadek pt. „HISTORIA ZAKŁADÓW E.WEDEL (1944-1989): ZJEDNOCZENIE PRZEMYSŁU CUKIERNICZEGO“ koncentruje się na mało znanym okresie historii zakładów Wedla, w trakcie którego przedsięborstwo zostało znacjonalizowane i włączone do struktur zjednoczenia przemysłu cukierniczego. Przypadek ilustruje specyficzne struktury i organizację pracy w okresie komunizmu i socjalizmu oraz porusza kwestie socjalne, rynkowe oraz działalności związków zawodowych w tym okresie. Przypadek jest cennym spojrzeniem na funkcjonowanie przedsiębiorstwa epoki socjalizmu.

Pobierz Case: Historia zakładów E.Wedel (1944-1989): zjednoczenie przemysłu cukierniczego Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Karolina Mikołajewska-Zając kmikolajewska@kozminski.edu.pl

Celem cyklu studiów przypadku jest zaznajomienie słuchaczy z ponad 160 letnią burzliwą historią legendarnych zakładów cukierniczych Wedla. Ich działalności na terenie Warszawy rozciąga się na przestrzeni trzech wieków podczas, których firma przechodziła szereg przemian od tradycyjnego przedsiębiorstwa rodzinnego, poprzez socjalistyczne zjednoczenie przemysłowe aż po współczesną formę międzynarodowej korporacji. Przypadek pt. „HISTORIA ZAKŁADÓW E.WEDEL (1989–2011): KORPORACJA“ opowiada o procesie prywatyzacji na początku lat 90-ych. Przypadek podzielony jest na dwie części. W części A czytelnik postawiony jest przed wyborem jednego z potencjalnych inwestorów wraz z wadami i zaletami każdego z nich. Część B opisuje uwarunkowania i konsekwencje decyzji o sprzedaży zakładu podjętą przez ówczesne władze i kierownictwo. Opis decyzji uzupełniony jest o perspektywę pracowników biorących udział w procesie prywatyzacji oraz epilog o kolejnych zmianach właścicieli zakładu.

Pobierz Case: Historia zakładów E.Wedel (1989–2011): korporacja Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Kaja Prystupa-Rządca kmprystupa@kozminski.edu.pl

Przypadek przedstawia dylemat wprowadzenia systemu zarządzania wiedzą w niedużej firmie DAX, która zajmuje się produkcją gier komputerowych. Dodatkowo wprowadza studentów w zagadnienie zarządzania pracownikami wiedzy i motywowania ich.

Pobierz Case Jak zarządzać wiedzą by jej nie utraić? Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl,Maja Jaworowska,Karolina Korkuć

Przypadek pokazuje pracę w agencji reklamowej i ukazuje problematykę zarządzania ludźmi oraz zarządzania prawami autorskimi. Przypadek pokazuje trudności, jakie napotykają młodzi ludzie w swojej pierwszej pracy. Celem studium przypadku jest ukazanie problematyki zarządzania zasobami ludzkimi oraz zarządzania prawami autorskimi w agencji reklamowej.

Pobierz Case Kontrowersyjna kampania Bijelo Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl
Karolina Kempa

Przypadek opisuje historię marki Local Heroes, założonej w 2012 roku przez dwie przyjaciółki – Karolinę Słotę i Aretę Szpurę. Początkowy pomysł był prosty – kilka koszulek z odważnymi napisami. Case opisuje przykład młodej frmy, która zyskała rozgłos dzięki sprytnemu wykorzystaniu social mediów, dzięki czemu nadaje się do zagadnień związanych z promocją w Internecie czy nowoczesnymi narzędziami marketingowymi w budowaniu wizerunku firmy.

Pobierz Case: Local Heroes Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Przypadek „LOT of trouble” opisuje historię spółki PLL LOT oraz zmiany zachodzące w wyniku planu naprawczego wdrażanego of 2013 roku. Celem przypadku jest zapoznanie studentów z teoriami zmiany organizacyjnej i podkreślenie kluczowego znaczenia szerszego i bardziej dynamicznego spojrzenia na problemy organizacji.

Pobierz Case LOT of trouble Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Case opisuje przykład firmy Marbet Style. Firma Marbet działa na rynku już od 34 lat z całkowicie polskim kapitałem. Jest znanym producentem opakowań styropianowych stosowanych dla sprzętu AGD i RTV oraz mebli dla szwedzkiego koncernu meblowego, a także artykułów wykończenia wnętrz, które pod marką Marbet Design stały się już wizytówką działalności firmy. Główną bohaterką case study jest Lidia Kowalska-Getler, menedżer działu rozwoju i marketingu. Opis przypadku skoncentrowany jest na tematyce rozwoju nowych produktów, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z designem. Przedstawione zostały początki współpracy z projektantami, sukcesy, ale także trudności we współpracy.

Pobierz Case: Marbet style tworzymy z pasją Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Kaja Prystupa-Rządca kmprystupa@kozminski.edu.pl

Przypadek opisuje historię życia Marka Cieśli, znanego polskiego przedsiębiorcy. Marek był jednym z pierwszych w Polsce, który przeprowadził z sukcesem kampanię na amerykańskiej platformie Kickstarter. Na bazie tych doświadczeń zaczął budować ekosystem wsparcia dla polskich startupów, by ułatwić im wejście z produktami na rynki międzynarodowe.

Pobierz Case: Marek Cieśla – mistrz Kickstartera Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Studium przypadku opisuje historię firmy Mikomax – producenta mebli biurowych z Łodzi. Główną bohaterką jest Zuzanna Mikołajczyk, która w roku 2015 rozpoczęła pracę w rodzinnej firmie, na stanowisku Dyrektora Handlu i Marketingu. Przypadek opisuje firmę, a także zmiany, jakie zaszły w jej funkcjonowaniu w ostatnim czasie: rebranding logo, zmianę sposobu komunikacji (przejście od „Mikomax Fabryka Mebli biurowych” do „Mikomax SMART OFFICE”), wejście na nowy rynek mebli tapicerowanych, a także rozwijanie pakietu usług dla biznesu. Przypadek w dużej części opisuje także zmiany jakie zachodzą w obszarze projektowania przestrzeni biurowych i o tym jak zmieniają się nowoczesne miejsca pracy. Przypadek przeznaczony dla studentów studiów I lub II stopnia. Może być wykorzystywany na zajęciach związanych zarządzaniem marketingowym, budowaniem marki lub innowacji.

Pobierz Case: MIKOMAX - Smart office Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl

Przypadek pokazuje organizację Mistrzostw Europy w Pływaniu, które odbyły się w Szczecinie. Studium przypadku składa się z 3 części. W części A pokazane są dylematy Prezydenta Miasta Szczecin, związane z aplikowaniem o przeprowadzenie Mistrzostw. Prezydent Miasta nie ma pewności, czy Miasto poradzi sobie z organizacją tak wielkiej imprezy. W części B pokazano z kolei przygotowania do przeprowadzenia Mistrzostw. Przedstawione zostały m.in. wymogi formalne, jakie są stawiane Miastu przez Europejską Federację Pływacką (LEN), która jest organizatorem Mistrzostw. W ostatniej części, C, pokazano przebieg samych Mistrzostw.

Pobierz Case Mistrzostwa Europy w pływaniu Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Przypadek opisuje działalność fundacji SieChce. Fundacja powstała w Brodnicy w listopadzie 2009 roku. Przypadek opisuje drogę rozwoju i projekty fundacji, kończy się w momencie, kiedy założyciele zastanawiają się, w jaki sposób fundacja powinna dalej prowadzić swoją działalność: czy powinna przekształcić się działalność gospodarcza wewnątrz fundacji, czy działalność gospodarczą w formie spółki (wytworzenie spółki, którym całkowitym lub częściowym udziałowcem jest fundacja). Trzecie wyjście to przekształcenie się w spółdzielnię socjalną. Zadaniem studentów jest rozważenie każdej z sytuacji i pomoc w podjęciu najlepszej decyzji.

Pobierz Case: Nam SieChce! Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Celem przypadku jest zaznajomienie słuchaczy z teorią cyklu życia organizacji oraz koncepcją antykruchości. Studenci mają za zadanie zapoznać się ze 125-letnią historią firmy St. Majewski, największego polskiego producenta artykułów szkolno-biurowych, i przeanalizować ją, używając jednego z popularnych modeli cyklu życia organizacji (ang. Organizational Life Cycle, OLC). Burzliwe losy spółki St. Majewski stanowią również doskonałą ilustrację dla pojęcia „antykruchości” spopularyzowanego w ostatnich latach przez amerykańskiego ekonomistę i filozofa Nassima N. Taleba. Przypadek pozwala na lepsze zrozumienie tego pojęcia w kontekście historii biznesu i wyzwań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem.

Pobierz Case: Niezłomny - historia firmy St. Majewski Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Dominika Latusek-Jurczak latusek@kozminski.edu.pl

Dwuczesciowy przypadek opisuje historię powstania Ośrodka "Pamięć i Przyszłość" we Wrocławiu. Wskazuje on na uwarunkowania funkcjonowania instytucji non-profit, realizującej misję publiczną. Stwarza możliwość dyskutowania zagadnień związanych z zarzadzaniem strategicznym oraz przywództwem.

Pobierz Case: Pamięć i przyszłość Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Maciej Rządca mrzadca@kozminski.edu.pl

Studium przypadku opisuje projekt budowy parku wodnego w dużym mieście w Rumunii. Omawia on proces powstawania inwestycji samorządowej. Możliwe zastosowania dydaktyczne przypadku obejmują analizę finansową opłacalności inwestycji oraz symulację negocjacji między zaangażowanymi grupami interesu.

Pobierz Case: Park Wodny Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Dominika Latusek-Jurczak latusek@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Cykl studiów przypadku „PiLab” przedstawia początki i dynamiczny rozwój jednej z najbardziej obiecujących polskich spółek technologicznych. Przypadek pt. „PiLab: Hi-tech po polsku” prezentuje sytuację PiLab w 2012 roku w momencie wejścia na NewConnect. Przypadek opowiada historię Krystiana, jego pierwszych projektów, wyzwań związanych z prowadzeniem jednoosobowej działalności gospodarczej oraz jego spotkania z aniołami biznesu.

Pobierz Case PiLab: Hi-tech po polsku Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Dominika Latusek-Jurczak latusek@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Cykl studiów przypadku „PiLab” przedstawia początki i dynamiczny rozwój jednej z najbardziej obiecujących polskich spółek technologicznych. Przypadek pt. „PiLab: Inwestować albo nie inwestować - oto jest pytanie…” prezentuje sytuację w 2012 roku, w której Alan, student Zarządzania, zastanawia się nad zakupem akcji PiLab. Na podstawie wiedzy o rynku NewConnect oraz informacji z dokumentu emisyjnego Alan musi podjąć decyzję czy inwestować w akcje spółki.

Pobierz Case PiLab: Inwestować albo nie inwestować - oto jest pytanie… Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Dominika Latusek-Jurczak latusek@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Cykl studiów przypadku „PiLab” przedstawia początki i dynamiczny rozwój jednej z najbardziej obiecujących polskich spółek technologicznych. Przypadek pt. „PiLab: Polski podręcznik sukcesu” prezentuje sytuację PiLab w 2014 roku w momencie strategicznej reorientacji z branży archiwistycznej i rynku polskiego na branżę BigData i rynek amerykański.

Pobierz Case PiLab: Polski podręcznik sukcesu Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Przypadek przedstawia działalność Polskiego Związku Głuchych (PZG), oddział w Łodzi. PZG to organizacja non-profit, wspierająca osoby głuche w Polsce. Case jest podzielony na 3 części. Cześć A opisuje sytuację osób głuchych w Polsce, a także przedstawia ideę działania PZG.Część B opisuje akcję przeprowadzoną przez PZG pt. "Miasto Głuchych". Była to gra miejska, w której udział brali ludzie słyszący. Część C opisuje produkt rozwinięty przez PZG – wideotłumacza języka migowego. Wideotłumacz to usługa zapewniająca zdalny dostęp do tłumaczy języka migowego, z którym użytkownicy mogą łączyć się za pośrednictwem Internetu. Cały przypadek ma na celu przybliżenie studentom idei funkcjonowania organizacji non-profit, ze szczególnym uwzględnieniem planowania działalności marketingowej.

Pobierz Case: PZG Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl,Jonathan Sidor jcsidor@kozminski.edu.pl

Przypadek zawiera szczegółowy opis dwóch akcji protestacyjnych Greenpeace: Brent Spar w roku 1995 i Prirazlomnoye w 2013 roku. Obydwie akcje protestacyjne miały podobne (choć nie dokładnie takie same) cele, obydwie zostały przeprowadzone według podobnej strategii i obydwu udało się dostać na pierwsze strony gazet, przyciągając uwagę mediów na całym świecie. Jednak podczas gdy kampania Brent Spar w 1995 roku zakończyła się sukcesem, protest na platformie Prirazlomnoye w 2013 roku zakończył się całkowitym niepowodzeniem. Studium przypadku zawiera szczegółowy opis wydarzeń z uwzględnieniem szerszego kontekstu obu protestów i stawia czytelnikom pytanie: „Dlaczego drugi protest zakończył się porażką?”.

Pobierz Case PRIRAZLOMNOYE Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Celem przypadku jest zaznajomienie studentów z koncepcją domu towarowego jako symbolu luksusu oraz z ponad stuletnią historią jednego z najsłynniejszych domów towarowych przedwojennej Warszawy – Domu Towarowego Braci Jabłkowskich (DTBJ). Studenci poznają przedsiębiorcze początki rodziny Jabłkowskich, a następnie burzliwe losy ich przedsięwzięcia, zagrabienie majątku w wyniku upaństwowienia, aż po czasy dzisiejsze, kiedy DTBJ wrócił w ręce właścicieli. Przypadek ma na celu zachęcenie studentów do refleksji nad pojęciem ciągłości organizacyjnej oraz jej źródłami w kontekście biznesu rodzinnego funkcjonującego w burzliwym otoczeniu.

Pobierz Case: Przerwana historia Domu Towarowego Braci Jabłkowskich Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Przypadek opisuje proces rebrandingu przeprowadzonego w firmie PZU w 2012 roku. Przypadek może zostać wykorzystany na zajęciach związanych z budowaniem marki, rebrandingiem oraz pozycjonowaniem – case możliwy do wykorzystania na zajęciach z marketingu/budowania marki.

Pobierz Case: PZU - zmieniamy się na dobre Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl
Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl

Przypadek opisuje historię Tomasza Szczęsnego, który w 2012 roku założył firmę Refinance, zajmującą się sprzedawaniem usług finansowych. W trzech częściach studium przypadku opisana została droga rozwoju biznesu i zmiany w modelu biznesowym.

Pobierz Case: Refinance Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Kaja Prystupa kmprystupa@kozminski.edu.pl

Seria studiów przypadku opisuje historię rozwoju Sher.ly Box innowacyjnego polskiego produktu, który jako pierwszy osiągnął spektakularny sukces na platformie crowdfundingowej Kickstarter. Historia została podzielona tak by studenci mogli przeanalizować kluczowe wydarzenia dla rozwoju produktu i zastanowić się nad alternatywami dla rozwiązań podjętych przez firmę. Do analizy wykorzystana została między innymi Business Model Canvas (kanwa modelu biznesowego) autorstwa Osterwaldera.

Pobierz Case: Sher.ly. Praca u podstaw innowacji - część A
Pobierz Case: Sher.ly. Praca u podstaw innowacji - część B
Pobierz Case: Sher.ly. Praca u podstaw innowacji - część C
Pobierz Case: Sher.ly. Praca u podstaw innowacji - część D Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Kaja Prystupa-Rządca kmprystupa@kozminski.edu.pl

Przypadek opisuję historię rumuńskiego producenta gier – Dragon’s Eye, który od lat działa na globalnym rynku gier dystrybuowanych online. Celem przypadku jest zapoznanie studentów z dylematami zarządzania w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Materiał dydaktyczny przeznaczony do analizy strategicznej organizacji z wykorzystaniem takich narzędzi jak: PEST, analiza 5 sił Potera i SWOT.

Pobierz Case: Sukces i co dalej? Studium przypadku Dragon's Eye Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

W przypadku opisany został pomysł założenia fundacji „Przyszkole” przez grupę słuchaczy studiów MBA. Celem projektu było założenie fundacji edukacyjnej przyszkole.pl, oferującej nowoczesne zajęcia pozaszkolne dla dzieci w wieku od lat 5 do 14. Prezentowany przypadek ma przybliżyć studentom zagadnienia związane z otoczeniem organizacji, szczególnie z interesariuszami. Cele dydaktyczne to wykształcenie umiejętności identyfikowania interesariuszy organizacji (wewnętrznych oraz zewnętrznych), dostarczenie narzędzi do określania typologii interesariuszy ze względu na władzę i zainteresowanie. Studenci mają także za zadanie stworzenie mapy interesariuszy fundacji.

Pobierz Case: Szkoła XXI wieku Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Krzysztof Zaczek kzaczek@szpitalmurcki.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Przypadek „Szpital Murcki” prezentuje dogłębną i szczegółową analizę sytuacji Szpitala Murckiego w Katowicach.

Studenci mają za zadanie przeprowadzić analizy z użyciem macierzy BCG oraz metodyki SWOT/TOWS. Celem studium przypadku jest zapoznanie studentów z tymi narzędziami analitycznymi oraz nauka podejmowania decyzji w oparciu o wyniki analizy.

Pobierz Case MURCKI

Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Celem przypadku jest praktyczna nauka sztuki prezentacji. Studenci działają w warunkach zbliżonych do rzeczywistej pracy w organizacji. Mają za zadanie zapoznać się z charakterystyką dużego projektu badawczego oraz przeanalizować i dokonać selekcji dużej liczby skomplikowanych danych. Dane te muszą następnie zostać zaprezentowane w innowacyjny, przejrzysty i profesjonalny sposób przed różnymi grupami odbiorców. Aby sprostać tym wyzwaniom studenci muszą nauczyć się pracować w grupie, delegować zadania, analizować złożone dane i opracowywać atrakcyjne prezentacje.

Pobierz Case Sztuka prezentacji
Pobierz prezentację BAROMETR INNOWACYJNOŚCI Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Justyna Starostka jstarostka@kozminski.edu.pl

Przypadek opisuje historię Adama Nowaka, Dyrektora Wydziału Bankowości Elektronicznej Target Banku. Pomimo sukcesów, jakie firma odnosiła w sektorze obsługi klientów biznesowych, badania pokazały, że w obszarze klientów indywidualnych występowało wiele problemów. Szczególnie zła sytuacja panowała wśród klientów zwanych w banku affluentami, tzn. klientów zamożnych. Bank postanowił wdrożyć innowację przeznaczoną właśnie do tej grupy klientów. Pokazane są poszczególne etapy projektu, metody pracy, oraz różne wyzwania, jakie napotkał zespół. Case może służyć jako materiał wprowadzający do tematyki innowacji w usługach, design thinking i tworzenia projektu start-upowego w korporacji.

Pobierz Case: Target Bank – w poszukiwaniu innowacji Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Przypadek pokazuje historię powstania Uniwersytetu Dzieci. Pokazuje, skąd założycielki - Agata Wilam, Anna Grąbczewska oraz Bogusława Łuka, czerpały inspirację i jak narodził się pomysł stworzenia edukacyjnego projektu. Studium przypadku pokazuje, jak trzy kobiety starają się z jednej strony rozbudzić, a z drugiej zaspokoić dziecięcą ciekawość. W studium przypadku opisana jest organizacja pierwszego wydarzenia – pierwszych zajęć dla dzieci i problemów z nimi związanych.

Pobierz Case: Uniwersytet Dzieci Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Kaja Prystupa-Rządca kmprystupa@kozminski.edu.pl

Przypadek przedstawia historię Marka Jakubiaka oraz rozwijanej przez niego spółki Regionalne Browary Jakubiak. Tłem dla opisu firmy są wydarzenia z września 2014 roku dotyczące kontrowersyjnej wypowiedzi prezesa Browaru na temat osób homoseksualnych. Celem dydaktycznym przypadku jest przedstawienie studentom zagadnień związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Pobierz Case: Wielkie lanie Panie Ciechanie Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Maciej Rządca mrzadca@kozminski.edu.pl

Przypadek przedstawia problemy związane z niespodziewanym przekazaniem władzy w średniej wielkości firmie rodzinnej z branży IT. Na trudną sytuacje spółki związaną z niespodziewaną śmiercią Właściciela nakłada się kryzys związany z brakiem zaufania do nowych właścicieli oraz niejasna sytuacja prawna dotycząca kwestii dziedziczenia udziałów w spółce. Celem dydaktycznym przypadku jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z analizą branży oraz zarządzaniem organizacją w kryzysie. .

Pobierz Case: Wirusy i spółka Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl

Autorzy: Anna Pikos apikos@kozminski.edu.pl,Tomasz Olejniczak tolejniczak@kozminski.edu.pl

Celem przypadku jest zapoznanie słuchaczy z historią oraz obecną specyfiką branży wody butelkowanej, w szerszym kontekście rynku napojów niegazowanych. Na podstawie raportów rynkowych oraz informacji prasowych studenci mają za zadanie przeprowadzić analizę branży oraz wyciągnąć wnioski na temat jej przyszłości, specyfiki konkurencji oraz działań w zakresie marketingu. Analiza przypadku zachęca studentów do wnikliwej obserwacji otaczającej ich rzeczywistości oraz produktów codziennego użytku.

Pobierz Case: Wodne wojny Notatki dydaktyczne można otrzymać bezpośrednio kontaktując się z zespołem badawczym pod adresem: kontakt@studiumprzypadku.edu.pl